Thursday, August 6, 2009

bile anakku meragam..hati tak tenteram..

semalam merupakan hari yg amat menguji aku...tak dapat diungkap dgn kata2 tatkala ujian sebegitu menimpa diriku...alkisahnya bermula pd pagi semalam....

suasana pagi tu teramatla bising dgn suara garang anakku comel...aku terjaga dari tdo,lantas menuju ke pintu dpn utk melihat ape yg berlaku...ku lihat,comel seperti gelisah semcm je...bgaku,x de ape2 kot...mgkn x biase ngn environment kat sini....lalu,ku sambung lenaku semula...lebih kurang jam 9 pg,aku bgn dr tdo ku,ku rase hairan,nape kat lua tu senyap je...td bsg bkn main...alang kah terkejutnya aku bile kulihat sangkar kosong....ku melihat sekeliling....ku memanggil namanya...comel!!!!!comel!!!!....ade yg suara yg menyahut pggln ku...dan ku lihat comel berdiri dihadapan pagar rumah dlm keadaan yg sedang marah....ku menuju kearahnya,tapi,comel lebih pantas dariku...die lari meninggalkan aku semata2 nak kejar kucing liar yg berada di sekitar kwsn perumahan ni....dan benda yg paling mengejutkan aku adalah cemane rantai die leh tercabut.....conpius btl....nsb baik bkn rantai emas....soooo cleverla comel ni...mane taknye,mkn smartheart....huhuhuu

bile comel dah lari,aku terus masuk ke dlm utk call my loved...btau sume yg terjadi...(x nak ckp lebih pasal ni....smlm dah banjir...)pas dah call....aku cari blk comel...tapi comel x de...tak tau nak watcemane....ape yg pasti,ade titisan air yg mengalir di pipi....comel....nape wat perangai cmni....
saban hari aku menunggu comel balik...tapi hampa....yg aku dgr hanya suaranye yg garang sedang bergaduh dgn kucing2 liar....dan aku tak dapat nak leraikan sume...mane nak wat kalau 6 lwn 1.....cian kucing aku....sedih sgt2 tgk keadaan die....tapi aku x salahkan kucing lain,coz sblm ni comel tak pnh dilepaskan cmtu..maybe die nak bkwn..tapi cr die agak kasar.....bak kate my loved..."biase la tu kucing jantan..."

perkara yg paling wat aku sedih sgt2 adalah bile aku sendiri melihat comel bergaduh..habis bercalar muka n badan die....kesian sgt kat comel....

smlm....jam 9.50 mlm..baru lah comel balik....tu pn nasib aku perasan..lau x,mau die merayau nath ke mane....time tu aku tgh siapkan tesis aku...wat up date baru...dlm keadaan yg x tenteram,aku main buat je kerja ku....tgh2 wat tu,aku tgk kat bwh pintu cm ade bnde bergerak...bile aku bukak pintu je,aku tgk comel dlm keadaan penat+comot+lapar....ALAHAI....ciannye anak aku....terus aku kurung die dlm sangkar...masuk sangkar je,comel cr air +makan....lapar sgt la tu....1 hari tak makan ape2....

comel.....lain kali jgn wat perangai cmni lagi ye syg.....tak tenteram dibuatnye.....hari ni,comel ade dlm sangkar..akan aku pastikandie tak terlepas lagi....biarla die wat bising kat lua..asalkan bdn diex tercalar lagi...comel...comel....

No comments:

Post a Comment